Kota kinabalu

6 augustus 2017

Dinsdag

Dinsdag ochtend hebben we eerst even lekker ontbeten en door de stad gewandeld . Rond een uurtje of 10 zijn we naar het strand gegaan. Hier was echt helemaal niemand dus we hebben eerst een stuk gewandeld voor we zijn gaan liggen. Het was bloedheet dus eigenlijk kon je alleen in het water overleven, maar je mocht niet zwemmen. We hebben dan ook de hele dag samen in de branding gelegen voor verkoeling. In de middag hebben we super lekker gegeten. Was een lokaal restaurantje aan het strand waar ze echt de heerlijkste rendang verkochten. Savonds zijn we naar de Vietnamees op Gaya street gegaan om te eten.

Woensdag

Vandaag zijn we op snorkeltour geweest. Om 8 uur werden we opgehaald en reden we naar de haven. Met een groep van 7 mensen gingen we hier op een speedboot om te gaan snorkelen. Na ongeveer 20 minuutjes op de boot waren we op de eerste snorkelplek. Het water was enorm blauw en helder en het uitzicht prachtig. Je zag een heleboel prachtige vissen en koraal. De naam van de vissen ben ik vergeten maar de parrotfish hebben we onthouden. Na een tijd snorkelen gingen we naar de tweede snorkelplek waar je ook kleine haaien kon zien. Het water was hier nog helderder en het koraal nog veel mooier. We weten nou niet zo goed of we de haaien gezien hebben want we zwommen steeds weg van de tourguide. Dit omdat er twee mensen waren die niet konden zwemmen dus een zwemvest aanhadden en aan de drijvende ring hingen terwijl de tourguide hun door het water trok. Na een tijd zwemmen gingen we naar Gaya island om te lunchen en daarna hadden we vrije tijd. We hebben toen beetje op het strand gechilld en gezwommen. In het water lagen ongeveer 100 chinezen met een zwemvest te snorkelen (terwijl het water maximaal een meter diep was). Nadat we teruggingen met de speedboot naar de haven hebben we lekker gegeten op Gaya street.

Donderdag werden we om 7 uur opgehaald om op quad tour te gaan. Na 1,5 uur rijden door de bergen met echt prachtige uitzichten over de natuur kwamen we bij het quad gebied. Na wat uitleg (dat quad rijden is best lastig!!) gingen we op pad. Britt vond het eerste half uur nogal stom omdat haar quad niet goed werkte. Hierdoor (en door haar slechte stuur skills) vloog ze in de eerste 5 minuten bijna het ravijn in.. Gelukkig ging het nog net goed. 10 minuten later kwam ze de berg niet op. Nadat we een stop hadden om wat water te drinken ging het een stuk beter. Het was heeeel gaaf om lekker op die quad door de bergen te crossen en te genieten van het uitzicht. Na ongeveer 2,5 uur gereden te hebben gingen we weer in het busje terug naar kota kinabalu. We wilden eigenlijk naar het strand maar vielen beide in slaap, dus gingen pas rond 4 naar het strand. Hier hebben we onwijs lekkere rendang en saté gegeten, heel erg genieten.

Vrijdag werden we weer om 7 uur opgehaald, deze keer om naar kinabalu park te gaan. Eerst zaten we 1,5 uur in de bus om naar een stadje te gaan waarvan ik de naam ben vergeten. Hier had je prachtige uitzicht op de mount kinabalu alleen helaas lag deze half in de wolken. Hierna gingen we naar de porring hot springs. Hier hebben we een stuk gehiked door de jungle en was een canopy walk. Dit waren hangbruggen tussen bomen op ongeveer 60 meter hoogte. Ik heb nogal hoogtevrees dus werd we niet dolgelukkig van maar het uitzicht was echt heel erg mooi dus dat maakte een hoop goed. Daarna hebben britt en ik nog een stuk gewandeld en konden we een half uurtje afkoelen in het zwembad voordat we gingen lunchen. Na de lunch hadden we een wandeltocht door de botanische tuin. Dit is toch echt niet ons ding want het was weer vrij saai. Daarna reden we met de bus naar een brug met een stadje waar we even hebben gewandeld en daarna weer terug naar het hotel waar we om 7PM weer terug waren. We waren beide heel moe van de lange dag maar zijn toch naar de haven gelopen om te eten. Hier hebben we bij de beste Italiaan ever heeeeerlijk gegeten.

Nu is het zaterdag en zijn we onderweg naar Java. Ik ben enorm verliefd geworden op Borneo en kom zeker weer terug. Ben heel benieuwd hoe Java gaat zijn en of we daar ook zulke gave dingen zien.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade